Συμμετοχή εκπαιδευτικών του ΓΕΛ Νέας Αλικαρνασσού σε σεμινάριο του εκπαιδευτικού οργανισμού Europass Teacher Academy στη Βαρκελώνη
Στις 25-30 Αυγούστου 2025, δύο εκπαιδευτικοί του Γενικού λυκείου Αλικαρνασσού ο Υποδιευθυντής και Φιλόλογος Αθανάσιος Κορνηλάκης και ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής Ιωάννης Δημάδης, στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA121, παρακολούθησαν το σεμινάριο: Ψηφιακά εργαλεία για συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργικότητα και κριτική σκέψη (Digital tools for Collaboration, Communication, Creativity and Critical thinking – 4Cs).
Η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η επικοινωνία και η συνεργασία, τα 4C, θεωρούνται ως βασικές ικανότητες για τους σημερινούς μαθητές. Παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί κατανοούν τη σημασία τους, μπορεί να δυσκολεύονται να τις εφαρμόσουν στην πραγματική διδασκαλία.
Αυτό το σεμινάριο έδειξε στους συμμετέχοντες, πώς να ενσωματώσουν τα 4Cs στις σχολικές δραστηριότητες, ιδίως μέσω της χρήσης κατάλληλων ψηφιακών εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης.
Τα 4C είναι δυνατόν να αποτελέσουν αντικείμενο διδασκαλίας και εφαρμογής σε οποιαδήποτε τάξη, καθώς η διαθεσιμότητα τεχνολογικών συσκευών και πλατφορμών στις μέρες μας μπορεί να βοηθήσει πολύ στο σχεδιασμό μαθητοκεντρικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσουν την ικανότητα των μαθητών να ζουν, να συνδέονται με τους άλλους και να έχουν μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία στο μέλλον.
Κατά τη διάρκεια αυτού του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να διερευνήσουν το βαθύτερο νόημα και τις συνέπειες των 4C, αλλά και τη δυνατότητα να σχεδιάσουν πρακτικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας πόρους ΤΝ, οι οποίες είναι πιο αποτελεσματικές στην ανάπτυξη των 4C στους μαθητές.
Το σεμινάριο βοήθησε τους συμμετέχοντες να αποκτήσουν τη γνώση, την τεχνογνωσία και την αυτοπεποίθηση να εισάγουν αυτές τις δεξιότητες στο πρόγραμμα σπουδών και στο σχολικό τους περιβάλλον, επιλέγοντας από μια ποικιλία παραδειγμάτων που δείχνουν, πώς οι τεχνολογίες μπορούν να καθοδηγήσουν τους μαθητές στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων της Δημιουργικότητας, Κριτικής Σκέψης, Επικοινωνίας και Συνεργασίας.
Επίσης το σεμινάριο συνέβαλε στο:
• Να αξιοποιήσουν οι συμμετέχοντες στο έπακρο τις σημερινές ευκαιρίες για την εκπαίδευση των μαθητών.
• Να διερευνήσουν και να εφαρμόσουν στρατηγικές του 21ου αιώνα για να εισάγουν τα 4C στη διδακτική τους πρακτική.
• Να σχεδιάσουν δραστηριότητες για να ενισχύσουν τα 4C των μαθητών με την υποστήριξη ψηφιακών εργαλείων.
• Να ενθαρρύνουν τις διαδικασίες δημιουργικής και κριτικής σκέψης των μαθητών.
• Να διευκολύνουν τη συμμετοχή των μαθητών μέσω της χρήσης πλατφορμών και εφαρμογών.
• Να βιώσουν αποτελεσματικότερες επικοινωνιακές ικανότητες και τεχνικές.
• Να διευρύνουν τις ευκαιρίες συνεργασίας στην τάξη, επίσης με την υποστήριξη των τεχνολογιών.
• Να ζήσουν μια πραγματικά διεθνή εμπειρία ομαδικής εργασίας.
«Οι αγράμματοι του 21ου αιώνα δεν θα είναι αυτοί που δεν ξέρουν να διαβάζουν και να γράφουν, αλλά εκείνοι που δεν μπορούν να μάθουν, να ξεμάθουν και να ξαναμάθουν.»
Άλβιν Τόφλερ (Alvin Toffler), Αμερικανός συγγραφέας




