Διαμορφώνοντας ένα σύγχρονο συμπεριληπτικό σχολείο με Ευρωπαϊκό Προσανατολισμό
Το ΓΕΛ Νέας Αλικαρνασσού κατά το σχολικό έτος 2023 - 2024 υλοποιεί το πρώτο του πρόγραμμα Εrasmus KA122 με τίτλο : Διαμορφώνοντας ένα σύγχρονο συμπεριληπτικό σχολείο με Ευρωπαϊκό Προσανατολισμό.
Δημιουργός εικόνας: Emmanouela Dantouti
Στόχοι του παραπάνω προγράμματος είναι :
- Η εξοικείωση του εκπαιδευτικού δυναμικού με μία ολοκληρωμένη μεθοδολογία διαφοροποιημένης διδασκαλίας, καθώς και με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και εφαρμογών που αποσκοπούν στη συμπερίληψη όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Η μετάβαση σε ένα ανοικτό σχολείο διερευνητικής μάθησης, όπου η τεχνολογία θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και στην επίτευξη της κοινωνικής αλληλεγγύης.
- Η ανταλλαγή με τους ευρωπαίους συναδέλφους καλών διδακτικών πρακτικών και η δημιουργία μιας γέφυρας επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα.
Προκειμένου να πραγματωθούν οι παραπάνω στόχοι του προγράμματος για το σχολικό έτος 2023-2024 το σχολείο προγραμματίζει να υλοποιήσει τις παρακάτω κινητικότητες εκπαιδευτικών :
- Ομάδα τεσσάρων εκπαιδευτικών θα μεταβεί στη Βαρκελώνη της Ισπανίας προκειμένου να παρακολουθήσει το πρόγραμμα: «Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies» που διοργανώνει ο επιμορφωτικός φορέας Europass Teacher Academy .
- Αντίστοιχη ομάδα τεσσάρων εκπαιδευτικών θα μεταβεί στη Νίκαια της Γαλλίας, για να παρακολουθήσει το εξαήμερο πρόγραμμα: «ICT in the Classroom: Innovative Tools to Facilitate Students Learning, Collaboration and Creativity», που διοργανώνει ο ίδιος φορέας.
- Τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου θα μεταβούν στη ΒΑ Γερμανία, για να υλοποιήσουν πενθήμερη σκιώδη εργασία στο Gymnasium Brede.
- Μία άλλη ομάδα τριών εκπαιδευτικών, θα πραγματοποιήσει αντίστοιχη εκπαιδευτική επίσκεψη στο “Liceo Scientifico P. Farinato” στη Σικελία.
Συνοψίζοντας, οι συμμετέχοντες στις κινητικότητες εκπαιδευτικοί θα παρακολουθήσουν σεμινάρια χρήσης τεχνικών διαφοροποιημένης διδασκαλίας και ενσωμάτωσης χρήσης ICT στην τάξη, ενώ μέσω της σκιώδους εργασίας θα παρακολουθήσουν μαθήματα σε ψηφιακές τάξεις που εφαρμόζουν συγκεκριμένες στρατηγικές μάθησης, οι οποίες ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα πολυπολιτισμικών τάξεων. Τα σεμινάρια και η δια ζώσης εμπειρία αναμένεται να δώσουν συγκεκριμένες παιδαγωγικές κατευθύνσεις στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, ώστε να οργανώσουν ένα πλούσιο σε ερεθίσματα αλληλεπιδραστικό μαθησιακό περιβάλλον, στο οποίο οι μαθητές μας θα εμπλέκονται ενεργά, μαθαίνοντας πώς να μαθαίνουν.